Monday, August 17, 2009

KOLEKSI NOVEL AISYA SOFEA



Koleksi novel-novel Aisya Sofea yang bertajuk Jauh, Jendela Hati, Kau Untukku, Sehangat Asmara, Gelora Jiwa, Buatmu kekasih, Adam Dan Hawa dan Selagi Ada Dia. Saya pasti setiap peminat novel tentu mengenali novelis Aisya Sofea ini. Dan mungkin semua peminat novel telah membaca atau memiliki novel karya penulis berbakat ini.

Seperti biasa, novel penulis ini bertemakan cinta, kasih sayang, kekeluargaan dan ada sedikit konflik . Ceritanya ringan, sesuai untuk pembaca yang suka akan pengakhiran cerita 'happy ending'. Saya pun suka. Tak usah nak pening-pening kepala. Habis baca novel, hati akan rasa puas. Yang terbayang hanya watak dan wajah hero dan heroin didalam novel tersebut. Biasalah adegan romantik sentiasa terakam difikiran pembaca dan bayangan wajah hero, heroin yang cantik dan tampan.



MEMBACA DI TEMPAT YANG TENANG MEMBANTU ANDA UNTUK MENGUASAI SUBJEK YANG SEDANG DIBACA.

14 comments:

  1. salam..,lama xdengar citer??mesti bz ngan buku2 ye...linie dh lama xbelek2 novel2 br..mesti dh byk t'tinggal....adoiii..

    tension la..anak2 xsihat sihat sgat..wakakaka
    nk hafal produk lg..uhuuhuu...wakakakaka

    ReplyDelete
  2. linie suka baca hasil karya Aisya sofea nie...ringkas dan mudah utk difahami....

    ReplyDelete
  3. Salam..Linie

    Linie sihat?. Anak-anak macammana?. Dengar cerita ada yang tak sihat?. Akak doakan semoga anak Linie cepat sembuh. Amin.

    Tak yah tension-tension Linie, tengok akak ni rileks jer. Selamba jack jer akak. Kasi anak makan ubat ikut time and urus makan minum mereka betul-betul. Dimasa dia sakit ni, jangan tinggalkan dia selalu. Look after and take care of them carefully...don't be sad and depress.

    For the time being, pls forget about ur product. Be focus to ur kids my dear..be careful coz nowadays, it's really easy to get any disease..

    For your info kan, today i went to eCosway took my catridge that Kimi owed me. Ermmm, biasalah....banyak soalan cepu emas yang AKAK KIMI kita tanya...

    Kalau Linnie suka baca novel Aisya Sofea, jomlah joint member 'JOM SEWA BUKU'.

    Thanks

    ReplyDelete
  4. karya aisyah sangat menari...!!!!
    teruskan karya agar dapat di baca pencinta novel..

    ReplyDelete
  5. novel Aisyah Sofea the best!
    smue da bace trmasuk the latest,yang sebenarnye.
    harap ad yg terbaru ag k!

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Benar!!.Karya Aisyah Sofea sememangnya benar-benar hebat..:)

    ReplyDelete
  7. K.Mina, Kalau nak sewa buku ni cam ne? kalu htr by pos ke Seremban boleh ke? Ada charge tak?

    RM3 tu utk brp lama?

    ReplyDelete
  8. Minta maaf Rosse kerana akak sudah tidak menyewakan buku-buku akak kepada umum di atas sebab-sebab tertentu.

    ReplyDelete
  9. saya menjual buku dan novel luar negeri karya” penulis ternama
    ini contoh koleksi buku saya :
    1.BLESS THE CHILD buku karya cathy cash spellman
    berisi 510 halaman dan buku ini ga ada d indonesia coy
    pertama kali terbit tahun 1993

    2.ACT & OMISSIONS NANCY KOPP : buku karya nancy kopp
    pertamakali di terbitkan di amerika tahun 1994
    buku ini menceritakan tentang kekejaman hukum yg ada

    3.THE EYES OF THE DRAGON : buku karya STEPHEN KING
    pertama kali diterbitan di amerika tahun 1988
    berisi 380 halaman

    4.A MAN ORIANA FALLACI : pertama kali diterbitkan di Inggris 1981 oleh Bodley kepala ltd
    aslinya diterbitkan di italy sebagai un oumo
    Hamlyn edisi paperback 1981
    hak cipta 1979 oleh Rizzoli Sp.A, milan
    terjemahan cipta 1980 oleh Simon dan Schuster
    sebuah divisi dari jurang dan barat korporasi
    berisi 493 halaman dan menjadi buku terlaris internasional

    dibuat dan dicetak di greath britian oleh cox dan Wyman

    5.THE CHINESE BANDIT : buku novel karya STEPHEN BECKER
    berisi 309 halaman
    diterbitkan tahun 1977
    dan pernah menjadi novel terlaris dengan cerita petualangan yg menegangkan dan exotis

    6.outlines of chinese history : buku ini karya: li ung bing

    edited by : professor joseph whiteside (soochow university)

    di tambah dengan peta berwarna dan illustrasi

    di terbitkan di shanghai tahun 1900

    dan produk buku ini terbatas (langka)

    *di indonesia ga ada (buat yg satu ini agak spesial nih soalnya ini buku usianya udah 112 tahun cuy byangin aja)

    7.the definitive bigraphy ADOLF HITLER : buku ini berisi tentang biography adlof hitler dari mulai lahir – mati
    buku ini karya john toland berisi 1035 halaman printed in the united states of america tahun terbit tahuiun 1976

    8. LA TROISIEME JEUNESSE DE MADAME PRUNE : buku ini karya penulis ternama dunia pierre loti

    copyriht by calmann-levy

    diterbitkan tahun1936

    berisi 270 halaman ditambah illustrasi colour (ORIGINAL)

    dan masih banyak lagi klau ada yg berminat bisa langsung aja kirim pesan ke e-mail saya : permadi_deni@rokcetmail.com di tunggu ya buat para kolektor” buku

    terima kasih :)

    ReplyDelete
  10. Salam..aisya sofea
    Fida suka dgn buku2 aisya sofea kebykkan yg ada pada gambo tu semua dlm koleksi fida...cuma skrg jarang beli coz anak kecik susah sikit..macm2 kerenah insyaallah dgn izin Allah si kecik dh makin cerdik bole la mummy Fydanye sambung membaca...

    Tahniah aisya sofea...jgn berenti menulis ya...Nanti takde buku nak baca heheheh ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap-harap Aisya Sofea masuk ke blog ini dan membaca komen anda di sini :)

      Delete
  11. cmne nak baca buku adam dan hawa nie secara online ek . malas nak beli buku die . haha .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cadangkan agar anda membeli dan membaca lalu simpan untuk dijadikan koleksi peribadi.

      Delete
  12. Assalamulaikum...sy mmg gemar membaca novel malah sy suka membelinya..krgn aisyah sofea adalah plhn hti sy..sebuah nvel sy blh hbskn dlm 2 hari utk membacanya..sy hrp akn ada lbh byk nvel dr kak aisyah sofea..

    ReplyDelete